Google AdWords ali Oglaševanje na Facebook-u

Vprašanje, ki mi ga pogosto zastavljajo, je, “Ali naj oglašujem na Facebook-u?”. Moj odgovor je običajno, “ne”. Preden nadaljujem imejte v mislih naslednje razloge za moj odgovor: delamo s strankami, ki jim je primarni cilj pridobiti povpraševanje potencialnih kupcev, dvigovanje prepoznavnosti oz branding pa jim je sekundarnega pomena. Google ponuja hitro doseganje rezultatov, saj AdWords s povprečjem dveh klikov na sto prikazananih oglasov (2%) napram Facebook Ads z le 0,051%, odločilno vodi. Kot bom obširneje pojasnil spodaj, Google AdWords (splošneje poznan kot “plačaj na klik/ pay per click – PPC) zagotavlja platformo za oglaševalce, ki je primernejše za podjetja s potrebo po povečanju povpraševanja.

Več o oglaševanju preko Google AdWords in preko Facebook-a:

GOOGLE ADWORDS

Bolj popularno
Recimo, da nekdo išče oblikovalsko podjetje za predelavo svoje spletne strani. Najprej bodo najverjetneje obiskali Google in v iskalno vrstico vnesli “preoblikovanje spletnih strani”: v kolikor ste podjetje, ki se ukvarja s tem, je prva stran iskalnih rezultatov vsekakor mesto, kjer se želite pojaviti.

Bistvo: Google AdWords vam omogoča usmerjeno oglaševanje osebam, ki že iščejo vaš izdelek ali storitev.

Boljša kvaliteta
Z AdWordsom oglaševalci ciljajo na kupce glede na iskane ključne besede in glede na lokacijo kupca. To je bistvo. Če imate izkušnje z PPC je ciljati kupce preprosto. To lahko dosežemo: Z negativnimi ključnimi besedami, z širšimi ujemalnimi prilagoditvami in razumevanjem psihologije potencialnih potrošnikov. Na ta način je enostavno priti do ljudi, ki so pripravljeni kupiti vaš izdelek ali storitev.

OGLAŠEVANJE NA FACEBOOK-U

Drugačno
Oglaševanje na Facebook-u je nekoliko drugačno. Če nadaljujemo z analogijo podjetja za preoblikovanje spletnih strani, recimo, da pričnete z oglaševalsko kampanjo na Facebook-u. Da ne zapletemo stvari, recimo, da ste vidni celotni Sloveniji, obema spoloma in vsem nad petindvajsetimi leti.

Problematično: Tukaj se pojavi temeljna težava. Kdo pravi, da vsi, ki vidijo vaš oglas sploh imajo spletno stran? Lahko pa dosežete kup ljudi, ki si radi ogledujejo odlične spletne strani. V tem primeru boste porabili 2€ (naključna ocena) za to, da si vaš portfolio ogleduje nek petintridesetletnik, ki ga zanimajo popolnoma druge stvari.

Bolj napredno
Vseeno pa ima Facebook nekaj precej naprednih tehnik usmerjenega oglaševanja. Poleg osnovnih te vključujejo interese, izobrazbo in povezave (všečkane strani). Ker Facebook uporablja piškotke za spremljanje vašega brskanja po spletu tudi izven njihove strani, ne dvomim, da se ti podatki uporabljajo za izbiro oglasov, ki vam jih prikažejo. Vendar kako ciljati na lastnike podjetji ali nekoga, ki potrebuje določeno storitev? Uporabite isto idejo za podjetja za nadzor škodljivcev, družbe za preoblikovanje in zobozdravnike – vidite kako zahtevno postane ciljati kupce?

Bistvo: Z oglaševanjem na Facebook-u so vaši oglasi prikazani ljudem, ki ne iščejo vaših storitev.

Ceneje
Seveda so iz Facebook-ovih oglasov izšle neverjetne oglaševalske kampanje. Če ste v svojo obstoječo Facebook stran pripravljeni vključiti veliko tekmovanje ali druge spodbude, je Facebook seveda primeren prostor za oglaševanje vaših ciljev. Ne bojte se biti ustvarjalni v vaših tržnih strategijah. Z opazno nižjimi cenami na klik na Facebook-u lahko dnevni proračun 10€ traja dolgo – s pravimi spodbudami seveda.