Povezave iz drugim spletni strani na vašo spletno stran imenujemo zunanje ali povratne povezave oziroma v angleščini backlink. Pridobivanje takšnih povezav na našo spletno stran je gotovo ena izmed najbolj pomembnih aktivnosti pri optimizaciji spletnih strani. Pri tem je potrebno poudariti, da mora biti proces pridobivanje povratnih povezav redno opravilo.

Pridobivanje teh povezav ni najtežje, kar zadeva optimizacije – težko je pridobivanje kvalitetnih povratnih povezav. Slednja nastane tako, ko je povezava na vašo spletno stran ustvarjena na strani, ki jo Google obravnava kot avtoriteto. Po možnosti je najbolje, da stran govori o podobnih stvareh kot vaša.

Povratna povezava je tako imenovana nadgradnja on-site optimizacije, kar pomeni, da prav tako pridejo v upoštev dobre ključne besede. Če celotno zadevo poenostavimo, bi lahko preprosto povedali, da je povratna povezava za spletne iskalnike kot “‘povezava ulice med posameznimi stranmi”. Na takšen način iskalniki lažje analizirajo povezave in ugotavljajo, na kakšen način so si spletne strani med seboj povezane.

Aktivnosti s povratno povezavo imenujemo tudi off-site optimizacija, kar pomeni, da iskalniki analizirajo vašo spletno stran na podlagi števila in priljubljenosti zunanjih strani. Poznamo dve vrsti povratnih povezav – naravne in ročno ustvarjene povezave. Navadno se s povratnimi povezavami ukvarjajo SEO strokovnjaki, ki poznajo pravila optimizacije spletnih strani in vam pomagajo ustvariti najboljše rezultate.