SEO je kratica za Search engine optimization, torej je to optimizacija spletnih strani za iskalnike. Omogoča nam, da svojo spletno stran in vsebino na njej prilagodimo tako, da bo pri naključnem iskanju določenih ključnih besed na različnih spletnih iskalnikih (Google, Bing, Yahoo!, Najdi.si itd.) uvrščena čim višje. To posledično pomeni povečanje možnosti za to, da jo bo spletni obiskovalec opazil med zadetki, kliknil nanjo in jo obiskal. SEO torej poveča možnost obiska določene spletne strani, kar je ne glede na vrsto spletne strani ali panogo ključno za doseganje dobrih rezultatov na spletu.

Kako poskrbeti za čim boljšo uvrstitev med rezultati iskanja?

Na spletu je ogromno število različnih spletnih strani in vsak dan se pojavljajo še nove. Stalno naraščanje števila obstoječih spletnih strani je za vsakogar, ki s svojimi produkti in storitvami nastopa na trgu in se bori za pozornost uporabnikov interneta, precej negostoljuben prostor. Pri iskanju med množico obstoječih strani si zato uporabniki največkrat pomagajo s spletnimi iskalniki, kot je npr. Google, ki glede na vnesene ključne besede prikažejo seznam najbolj primernih in ustreznih spletnih strani.

Kako prepričati uporabnika, da med zadetki iskalnika klikne prav na vašo spletno stran in ne na katero drugo? Kako poskrbeti za to, da bo med mnogimi zadetki opazil prav vašo spletno stran? Tako, da poskrbimo za to, da je spletna stran med rezultati iskanj uvrščena čim višje, kar je mogoče doseči s plačilom spletnemu iskalniku (kot je na primer Google Adwords oglaševanje) ali z optimizacijo spletne strani in njene vsebine.

Zakaj je optimizacija spletnih strani tako uspešna?

Raziskave kažejo, da spletni uporabniki pri iskanju določene ključne besede v iskalniku največkrat pogledajo le prvo prikazano stran zadetkov ali še večkrat le prvih nekaj povezav. Zaradi tega je za vse, ki se borijo za uporabnikovo pozornost, ključno to, da je njihova spletna stran prikazana čimbolj pri vrhu prve strani zadetkov. Višje ko je uvrščena določena spletna stran, boljša je njena vidljivost. To je tudi razlog, da optimizacija lahko znatno pripomore k povečanju vidljivosti spletne strani in povečanju obiska na njej. Izboljšanje se običajno pokaže že v nekaj mesecih.

Kako poteka optimizacija spletnih strani?

Če hočemo, da bi bila spletna stran med rezultati iskalnikov uvrščena čim višje, moramo njeno vsebino prilagoditi spletnim iskalnikom in njihovim algoritmom. Najpomembnejši element SEO optimizacije so zato vsekakor ključne besede, saj predstavljajo jedro po katerem brskajo spletni iskalniki. Izbira pravih ključnih besed za SEO, običajno med 5 in 10 (odvisno od panoge), je tako prvi in najpomembnejši korak za uspešno optimizacijo vaše spletne strani.

Kako izbrati prave ključne besede za SEO?

Ključne besede, ki jih boste uporabili za SEO, morajo čim bolje opisati vašo spletno stran in produkte/storitve, ki jih ponujate. Za njihovo izbiro se je najbolje postaviti v kožo vašega kupca produktov ali odjemalca storitev ter razmisliti, katere besede bi uporabil za iskanje vaše spletne strani. Pri iskanju ustreznih ključnih besed pa nam lahko pomagajo tudi različna analitična orodja. Z njihovo pomočjo lahko izdelamo seznam potencialno ustreznih ključnih besed.

Kje na spletni strani je treba uporabiti ključne besede?

Ko določimo ključne besede za SEO, je izjemno pomembno njihovo umeščanje na spletno stran in doseganje zadostne gostote pojavljanja na njej. Optimizacija je boljša in uspešnejša, če so ključne besede umeščene na prava mesta, kot so:

  • naslov strani (URL),
  • naslovi novic, člankov, blogov itd.,
  • naslovi odstavkov,
  • poimenovanja kategorij ali izdelkov v spletnih trgovinah,
  • imena datotek.

Spletni iskalniki besedam na teh mestih namreč pripisujejo večjo težo, kar posledično poveča relevantnost spletne strani v prikazu zadetkov. Poleg tega pa je za doseganje boljših pozicij med zadetki iskalnikov zelo pomembna tudi gostota oziroma pogostost uporabe ključnih besed na sami spletni strani. Ta je odvisna od številnih faktorjev, vsekakor pa že dolgo ne drži več, da je večja količina ključnih besed vedno boljša. Če jih namreč uporabimo prevečkrat, ima to lahko ravno nasprotni učinek, poleg tega pa se pravila SEO optimizacije nenehno spreminjajo in nekaj, kar je delovalo še nekaj let nazaj, danes nima nujno več enakega učinka.

Kakšna je razlika med on-site in off-site optimizacijo?

On-site SEO optimizacija pomeni prilagoditev same spletne strani in njene vsebine algoritmom spletnih iskalnikov, medtem ko off-site SEO povečuje relevantnost določene spletne strani s pomočjo zunanjih povezav na drugih spletnih straneh, ki jih imajo iskalniki za pomembne in relevantne. S tem se poveča tudi relevantnost vaše spletne strani, iskalniki pa jo med zadetki začnejo uvrščati višje.

Zakaj je SEO tako pomemben?

Optimizacija spletne strani (SEO) je ključnega pomena za organsko in neplačljivo povečevanje vidljivosti vašega spletnega mesta za spletne iskalnike. Vsekakor pa je pri SEO treba ohraniti ravnotežje med željo po čim večjem številu zadetkov in ponujanjem ustrezne in uporabne vsebine obiskovalcem spletne strani. Vsebina mora biti torej ustvarjena z mislijo tako na SEO kot na spletne obiskovalce, ki jih boste s pomočjo optimizacije spletne strani lažje pripeljali na vašo spletno stran in jih prepričali v to, da ponujate tisto, kar iščejo.